Nekiláttunk....
2015.10.08. 17:46
Elindult újra a project. Tavalyi év kihagyása után idén ismét elkezdtem a saját autóm építését. Sajna csak június környékén tudtam elkezdeni a csavarozást,de mostanra elég jól állunk.
Túl sok fejlesztés nem lesz. De ami lett, azok célja nem a teljesítménynövelés hanem az élettartam és a megbízhatóság növelése. A motor a régi Lancia 2.0 turbó 8 szelep. A turbó Lancer Evo9 ről érkezett. Legfőbb változás hogy jövő évtől etanollal fogunk menni ezért teljesen új üzemanyag rendszerre lesz szükségünk. Üzemanyagpumpa Bosch 044 üzemanyagcső teflon. Az injektorok maradnak a Lancer Evo 6 gyári injektorai.
Kis adatszolgáltatás:
Mitsubishi injektorok jelölései:
# INP-059 Pink – 240cc – High Impedance
# INP-061 Green – 210cc – High Impedance
# INP-532 Red Brown – 210cc – High Impedance
# INP-014 Brown – 360cc – Low Impedance
# INP-008 Tan or Gray – 390cc – Low Impedance
# INP-009 Blue – 450cc – Low Impedance
# INP-018 Black – 450cc – Low Impedance
# ........... .Yellow – 510cc – EVO 1-3 – Low Impedance
# INP-020 Pin – 560cc – EVO 7-9 – Low Impedance
# INP-401 Pink – 560cc – EVO 8-9 – Low Impedance
Lancia injektorok:
IW 031/00 330 cc/min IPM001 100 cc/min @3bar
IW 024 195 cc/min IW 025 300 cc/min
IW 031 270 cc/min IW042 200 cc/min
IW044 265 cc/min IW 044/00 320 cc/min @3bar
IW051 170 cc/min IW052 140 cc/min
IW054 190 cc/min IW057 140 cc/min
IW058 384 cc/min IW061 500 cc/min
IW155 115 cc/min IW158 380 cc/min
IW204 265 cc/min IW720 180 cc/min
IWP 001 190 cc/min IWP 001 250 cc/min
IWP 003 215 cc/min IWP 006 226 cc/min
IWP 022 215 cc/min IWP 023 169 cc/min
IWP 024 226 cc/min IWP025 190 cc/min
IWP042230 cc/min IWP 043 330 cc/min
IWP 025 200 cc/min IWP 026 184 ccm/min
IWP 041 146 ccm/min IWP 042 283 ccm/min
IWP 043 329 ccm/min IWP 044 193 ccm/min
IWP 045 200 cc/min IWP 048 215 ccm/min
IWP 049 184 cc/min IWP 058 132 ccm/min
IWP 064 186 cc/min IWP 065 158 ccm/min
IWP 066 2,58 ccm/min IWP 067 226 ccm/min
IWP 069 480 cc/min IWP 076 215 cc/min
IWP116 155 cc/min IWP 145 510 cc/min
IWP 189 490 cc/min IWP 049 194 WHITE
IWP 113 170 WHITE IWP 066 170 BLUE
IWP 001 194 DARK GREY IWP 067 194 PINK
IWP 003 207 WHITE IWP 064 166 BIGE
IWP 101 138 BROWN IWP 157 161 YELOW
IWP 158 170 WHITE IWP 168 207 LIGHT GREEN
IWP 131 184 BLUE IWP 065 166 POUPLE
IWP 006 231 BLUE IWP 127 231 ORANGE
IWP 119 138 GREEN IWP 071 194 BLACK
IWP 099 115 PINK IWP 026 194 BIGE
IWP 143 184 DARK GREEN IWP 024 231 DARK GREEN
IWP 115 207 ORANGE IWP 044 194 LIGHT GREY
IWP 043 324 DARK GREEN IWP 114 207 BLACK
IWP 058 129 BROWN IWP 041 138 YELOW
IWP 176 166 RED IWP 170 166 RED
Az én esetemben az IW 025-ös 300 cc/min cseréltem INP-020 – 560cc/min-esre. Ez majdnem a duplája és bírja az etanolt.
Az új turbóhoz készítenem kellett egy új leömlőt. Ezen próbáltam kiküszöbölni az evo1 változat hibáit.Ez már teljesen rozsdamentes, és a talpai is sokkal vastagabb anyagból készültek. Aki elfelejtette az evo1-et.
A leömlő twinscroll lett :) aki nem tudja ez mit jelent itt egy jutub link:
https://www.youtube.com/watch?v=T7JTRRlSEYI
Mivel kicsit ráindultam az awizásra elkezdtem csinálni egy aluminium kartert. Nem szép de már alakulgat.az alja gyári csak a bölcső helye kellett. Térfogata 4,2 liter.
A motor már össze van fűzve az alja teljesen széria. A kiegyenlítő tengelyeket teljesen kiiktattam. Az olaj járatait ledugóztam és a vezérműszíj támasztó görgő tartóját is kiváltottam.A hengerfej szintén széria,terv szívó vezérműtengely használata.A blokk oldaláról leszereltem az olajszűrő tartót és kivezettem a szűrőt a doblemezre. Így lent több hely maradt.
A karosszéria jól áll,várja a motort. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.